söndag 30 augusti 2009

VM i ansiktsbehåring!

Det har blivit dags för en extremt inofficiell version av ett världsmästerskap, nämligen VM i ansiktsbehåring. Den kommer utspela sig på min blogg! De tävlande vet inte om sin medverkan i mästerskapet, då de antingen är döda eller inte läser min blogg. Jag har fiskat upp 32 kända personer ur en ocean av skägg och mustascher, så av utrymmesskäl, och glömska, så kommer det säkert att saknas många värdiga skägg i mästerskapet. De 32 deltagarna lottas in i grupper; åtta grupper med fyra deltagare i varje grupp. De två bästa från varje grupp går sedan vidare till utslagsfasen, där åttondelsfinal, kvartsfinal, semifinal och final avverkas för att få fram en vinnare. En match avgörs genom att oberoende domare får avlägga en röst på den ansiktsbehåring de anser vara mest värdigt en vinst. Fyra domare gör att det finns fyra röster att tävla om. Två röster åt vardera hållet ger alltså ett oavgjort resultat. Vid utslagsfasen så kommer ett oavgjort resultat att resultera i att en femte domare tas in för utslagsrösten. I egenskap av tävlingsgeneral kommer jag inte ha något inflytande över matchresultaten. Innan grupperna lottas och tävlandet kan sparkas igång så kommer jag, lite kort, presentera de ofrivilliga deltagarna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar