söndag 23 augusti 2009

Stressad i Stockholm

Jag spenderade nyligen en dag i Stockholm. Grejen med den staden är att den stressar mig något oerhört. Jag gick omkring med ett monopol-bräde och försökte orientera mig. Försökte undvika gator som Narvavägen, Vasagatan och Karlavägen. Men till slut var jag där, på den dyraste platsen av dem alla. Norrmalmstorg. Jag hann aldrig se om det fanns något hotell där, för jag sprang därifrån så fort jag bara kunde. Jag ville inte riskera att någon hotellägare skulle kunna ta mig på bar gärning och kräva de 40 000, eller vad det nu kostar att gå på ett hotellbebyggt Norrmalmstorg. Jag lyckades komma undan böteslappen. Däremot lyckades jag inte hitta GÅ. Jag letade och letade, men ingen GÅ fanns att finna. Så jag åkte därifrån, lättad men ändå lite besviken över att inte ha fått köpt en enda gata.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar